SUPPORT: Tekniska problem

Det vanligaste felet är att internetuppkopplingen krånglar precis när det är som olämpligast.
Det har även hänt att den globala betalningsleverantören har Paypal haft tekniska problem och inte kunnat processa order.
Drogs pengar från ditt konto?
Du undrar naturligtvis om några pengar hann dras på ditt konto. Så här kontrollerar du det.
Börja med att identifera var i betalningsprocessen felet uppstod?Direkt efter att du tryckt på köpknappen kom du till en sida som såg ut så här:
Nästa steg är det här:

 

 

 

 

 

 

I det här steget dras inga pengar från ditt konto.
Och efter det:


Har du kommit så här långt har en digital signal skickas till ett annat system som automatiskt skickar ett mejl i mitt namn, Kristian Borglund, med en nedladdningslänk. Meddelandet med länken kan i undantagsfall dröja upp till 30 minuter.
Har du fått ett kvitto på köpet från Paypal?
I så fall har betalningen gått igenom.  Vänta då i ytterligare 30 minuter på ett mejl som berättar hur du laddar ner e-boken. (Kolla även i din skräp/spam-mapp)
Har du inte fått kvitto på köpet från Paypal och inte heller fått mejl med nedladdningsinformation? Kontrollera först att ditt e-postprogram fungerar som det ska och att du är uppkopplad mot nätet. Titta också i din skräp/spam-mapp om det kan ligga där. Om inte det heller hjälper – vänta i 30 minuter.
Har du inte fått något av dessa mejl ska inte betalningen ha gått igenom, troligen har betalningsprocessorn Paypal i så fall tekniska problem. Meddela gärna detta till support (snabel-a) nyttjobb-metoder.se